10fingers.bg - Блог
Търсене

Нередовни купвачи

08 Ноември, 2013   |   1408  |   8  |   0

   Сподели във Facebook

Скъпи колеги! Дали някой се е сблъсквал с нередовни купувачи в сайта? Не взимам капаро и разчитам, че ако човек иска нещо, той така и така ще си вземе поръчка. Преди повече от 2 седмици получих поръчка за две брошки. Желанието на клиента бе да са 2-3 пъти повече от тези, които предлагам, да е доста спешно и още други разни неща. Нищо, направих каквото трябва за цената на малки брошки. От начало не успях да се уговоря и да се видим с клиентката, после се разбрахме, че ще ги пращам по пощата, макар че живеем в един град. Платих моите си пари за пощенски разходи и вече толкова  време не е отишла да я вземе от пощата, а уж беше доста спешно. Похарчих сумати пари за телефонни преговори с клиентката, да знам дали е получила пратката и да потърся наложен платеж. Искам да повторя, че минаха повече от 2 седмици. Как да се предпазим от такъв вид на "купувачи"?

   Сподели във Facebook
  • 18 Април, 2015 | 20:47

    Виждам, че темата е стара, но нещата май никак не са се променили. Пиша, защото явно има нов вид некоректни "клиенти" - такива, който абсолютно нарочно поръчват доста големи количества материали от различни онлайн магазини, и после, без дори да ги отворят (опция, която куриерите предлагат), ги връщат, съответно без да ги платят. Управител на клон на куриерска фирма сподели, че има няколко такива клиента, с по няколко доставки на ден, които отказват, без да отворят дори. и така продавача плаща таксата на куриера, често доста голяма, заради количествата. Единственото, което ми хрумва като логика, е това да се прави от директен конкурент. Не ми се ще да мисля, че нещо подобно може да бъде извратено забавление или смислено по който и да е начин за някой.

    Мисля си, че очевидно куриерите нямат особена мотивация да се намесят в тази ситуация, пък и споделяне на "досието" на клиентите им по много начини е "не особено законно", но вероятно поддържането на близки отношения със служителите в клона, който ползвате може да бъде от полза ;)
    Та така, внимавайте, особено с големите поръчки.
  • 03 Октомври, 2014 | 14:22

    До сега не съм имала проблем с клиентите си, макар поръчките ми да не са се осъществявали през сайта. Използвам услугите на куриер, а не на пощите, защото съм изключително недоволна както от мърлявото им отношение към пратките, които в повечето случаи пристигат не измачкани, ами направо смазани, така и от скоростта с която се движат -1-2 седмици.
    Истината е, че цената на ръчната изработка често не е по джоба на всеки българин, колкото и да ми е мъчно да го кажа, за това и ние, изработващите не можем да си позволим да утежняваме положението си, като поставяме и още условия на купувачите, който и без друго са малко. Ако предварително ги зашлевиш с това, че искаш да си платят преди да са получили нещо или пък, че искаш капаро, то вероятността някой да се обърне към теб спада до почти нулева. Единственото, което ни остава е да се надяваме, че срещу себе си имаме коректни хора, както се стараем да бъдем коректни и ние.
    Желая успех на всички и пожелавам по-малко такива клиенти.
  • 03 Октомври, 2014 | 14:20

    До сега не съм имала проблем с клиентите си, макар поръчките ми да не са се осъществявали през сайта. Използвам услугите на куриер, а не на пощите, защото съм изключително недоволна както от мърлявото им отношение към пратките, които в повечето случаи пристигат не измачкани, ами направо смазани, така и от скоростта с която се движат -1-2 седмици.
    Истината е, че цената на ръчната изработка често не е по джоба на всеки българин, колкото и да ми е мъчно да го кажа, за това и ние, изработващите не можем да си позволим да утежняваме положението си, като поставяме и още условия на купувачите, който и без друго са малко. Ако предварително ги зашлевиш с това, че искаш да си платят преди да са получили нещо или пък, че искаш капаро, то вероятността някой да се обърне към теб спада до почти нулева. Единственото, което ни остава е да се надяваме, че срещу себе си имаме коректни хора, както се стараем да бъдем коректни и ние.
    Желая успех на всички и пожелавам по-малко такива клиенти.
  • 10 Юни, 2014 | 22:14

    В големите международни сайтове, докато продавачът не получи потвърждение от системата за разплащане, че клиентът е заплатил за продукта и доставката, не изпраща стоката си. Всичко е уредено. Щом клиентът си получи продукта и не е пожелал да го върне, поради дефект или друга причина, след 2 седмици системата за разплащане отблокирва сумата и си я получавате(от момента на плащане до получаването и евентуалният 2 седмичен период парите фигурират в системата,но са блокирани, т.е. не можете да ги теглите или ползвате). Тъй че няма начин клиентът да получи продукт без да е заплатил. Когато продавачът изпрати продукта се отбелязва денят на изпращане, а понякога и номер на фактурата, за да може да се търси, ако случайно по пощата се загуби. Но там всичко се извършва онлайн.
  • 09 Ноември, 2013 | 19:34

    Здравейте, Въпросът за коректните купувачи е точно толкова актуален, колкото и за коректните продавачи. Точно по тази причина в 10fingers.bg има разработена система за оценки и коментари. Ето как работи тя - когато бъде направена покупка, то продавача и купувача получават право на отзив за всеки закупен продукт. Това се вижда в меню "Моите отзиви" във всеки профил, където се влиза от линка "Здравей...../името на профила Ви/. Той се състои от две части - оценка /положителна, отрицателна или неутрална/ и право на коментар. Оставянето на отзив при всяка покупка, както от купувача, така и от продавача според нас е форма на благодарност при добро отношение или начин да помогнете на други потребители да се предпазят от некоректни такива. Освен това наличието на рейтинг, който трябва да бъде поддържан с всяко действие или бездействие повишава доброто отношение и коректността на всички заинтересовани. Рейтингът може да е от решаващо значение за всяка покупка или изпълняване за поръчка, така че оценявайте и настоявайте да получите оценка за всяка своя покупка или продажба!
  • 09 Ноември, 2013 | 19:10

    За съжаление такива случки са редовни. На мен и моя приятелка, която изпраща на ден по около 10 пратки има поне една, с която става нещо такова. Няма предпазване от такова нещо..според мен. Дори и да изпратиш с наложен, ако не си я вземат поемаш разходите в двете посоки. А в случай, че е до адрес излиза солено... Затова цените трябва да са поне малко по-високи и заради случки като тази.
  • 09 Ноември, 2013 | 11:32

    Не знам дали има ефективен да се предпазим от нелоялни клиенти. За по-големи поръчки, като че ли е добра идея да взимате капаро. Аз имам 3 продажби от този сайт за сравнително кратко време и честно казано, останах приятно изненадана от корекността на клиентите. Прави ми впечатление, че когато към поръчката прибавите някакво малко подаръче, което нищо не ви струва, интересът се поддържа жив до размяната или получаването по куриер на пратката. По принцип, според мен хората, които търсят нещо по -конкретен повод, за конкретна дата са по -надеждни клиенти. Иначе подкрепям идеята за споделяне на данни за некоректни клиенти.
  • 08 Ноември, 2013 | 21:46

    Колега, би ли споделил някаква информация за въпросния клиент за да не изпатят и други.
    Според мен това е единствения начин, който има горчив опит от подобен характер да го сподели публично...

Коментар